Her araba üreticisinin bir logosu vardır ve bu logolar arabanın sadece radyatör ızgarasında yer alan bir amblemden daha fazlasıdır. Araba marka logoları genellikle isim ve amblemden oluşur. İsimler kurucuların ön adları ya da soyadlarından oluşurken amblemlerin ise daha derin anlamları vardır.
Mercedes Benz, birinci sınıf binek otomobillerin yanı sıra otobüs, kamyon ve diğer araçların dünyaca ünlü bir markası ve üreticisidir. Wilhelm Maybach, Gottlieb Daimler ve Carl Benz tarafından 1926 yılında kurulan Mercedes'in merkezi Almanya'nın Stuttgart şehrindedir. "Benz" kelimesi, ilk içten yanmalı motorun mucidi Carl Friedrich Benz'e aittir. Mercedes, logosunu pek çok kez güncelleyen markalardan biridir. 2008 yılından bu yana kullanılan üç köşeli yıldız logosu ise hemen hemen formunu korumuştur. Mercedes-Benz logosunun anlamı ise şirketin hedeflerini yansıtır. Üç köşeli yıldızın her ucu, otomobil üreticisinin havada, karada ve suda hakimiyetini simgeler.
BMW, (Bayerische Motoren Werke) 1916 yılından bu yana faaliyet gösteren pek çok taşıt modelinin üreticisidir. BMW amblemi ise herkes tarafından tanınan en ünlü otomobil logolarından biridir. Münih merkezli otomotiv markası BMW'nin mavi, siyah ve beyaz olmak üzere üç renkten oluşan logosunda Bavyera'nın renkleri kullanılmıştır. Günümüzde logoda yer alan pervane ise 1929 yılında BMW'nin uçak motoru satışı için eklenmiştir.
Ferrari, yarış ve spor arabaları üreten tanınmış küresel bir şirkettir. Merkezi Maranello'da (İtalya) bulunur ve Ferrari Enzo ve Scuderia Ferrari tarafından 1947 yılında kurulmuştur. Günümüzde markanın ana şirketi Ferrari NV ve ana sahibi Exor NV holding şirketidir. Şirketin logosunda ise arka ayakları üzerinde duran bir at bulunur. Ünlü araba logoları arasında yer alan Ferrari ambleminin anlamı ise dizginsiz güç ve hızdır. Bu nedenle şaha kalkmış at, arabaların beygir gücüyle ilişkilendirilir.
Audi, 1909 yılında kurulan efsanevi bir otomobil markasıdır. İlk Audi logosu kurucusu August Horch'un soyadı kullanılarak 1909 yılında ortaya çıkmıştır. 'Horch' Almanca 'dinle' demektir. Latincesi ise Audi olduğu için marka bu ismi almıştır. İlk logo ise siyah üçgen, üzerinde 1 rakamı ve Audi yazısından oluşur. Günümüzde kullanılan logo ise 1929 yılında birleşen Horch, DKW, Audi ve Wanderer şirketlerin birleşmesiyle ortaya çıkmıştır. Dört halkadan oluşan logo, bu şirketlerin birliğini ve birliğin muazzam gücünü simgeler.
Ford, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en büyük ikinci otomobil üreticisi olan ve dünyanın en büyük aile şirketlerinden biri olarak kabul edilen Ford Motor Company'nin markasıdır. Henry Ford tarafından kurulan şirketin resmi kuruluş tarihi ise 1903 yazı olarak kabul edilir. Ford da pek çok kez logo değiştiren markalardan biridir. İlk logo rozete benzer ve en üst sırada "Ford Motor", ikinci sırada "Co.", üçüncü sırada "Detroit", dördüncü sırada "Mich" eyalatin kısaltması bulunur. Şirket ismi, kuruluş yeri gibi bilgilerden oluştuğu için gizli bir anlamı yoktur. Günümüzde kullanılan logo ise Henry Ford'un imzasının bulunduğu oval bir amblemdir. Sadece renk seçimi semboliktir. Mavi mükemmelliği, üstünlüğü, gücü ve güvenilirliği temsil ederken, beyaz saflığı, kararlılığı ve asaleti simgeler.
Peugeot, Stellantis grubunun parçası olan ve çeşitli ulaşım ekipmanlarının üretimi ile uğraşan Fransız otomotiv devidir. Şirket, 1810 yılında Armand Peugeot tarafından kurulmuştur ve Fransa'da faaliyet gösteren en eski şirkettir. Otomobil amblemleri neredeyse hiç değişmeyen markalar arasında yer alır. Bugüne kadar 16 amblem kullanılmış olsa da düzenlemeler dışında değişiklik yapılmamıştır. İlk logoda aslan ve ok sembolü bulunur. Ok, çelik fabrikalarının göründüğü yeri işaret eder. Aslan ise ilk ürettikleri testereleri simgelemesi için seçilmiştir. Daha sonra üretilen bisiklet, motosiklet ve arabaların hızı, çevikliği ile ilişkilendirilmiştir.
İtalyan lüks otomobil markası Maserati 1914 yılında beş erkek kardeş tarafından kurulmuştur. Citroën, FIAT ve Ferrari gibi markalar arasında el değiştirse de 2021'den beri Stellantis NV'nin bir parçasıdır. En çok değişen araba amblemleri arasında yer alan Maserati logosu trident, ana hatlarını ve anlamını korumuştur. Trident logosunu tasarlayan Mario Maserati, Bologna'nın merkez meydanında bulunan Neptün Çeşmesi heykelinden esinlenmiştir. Maserati logosundaki trident ise kudretli Neptün ile ilişkilendirildiği için gücü temsil eder.
Mitsubishi, çok uluslu dev Mitsubishi Group'un kısaltılmış adıdır. Mitsubishi Motors Corporation ise araba üreticisidir. 1870 yılında Iwasaki Yatao tarafından kurulmuştur. Amblemi ise diğer araba logolarından farklı bir şekilde bulunmuştur. Mitsubishi, üç anlamına gelen "mitsu" ve su kestanesi anlamına gelen "hishi" kelimelerden oluştuğu için kuruluşun ilk amblemi doğrudan isimle ilgilidir. Yataro Iwasaki'nin ataları olan klanların amblemleri ise Mitsubishi'nin üçgen modelinin temelini oluşturmuştur.
Citroën, sanayici Andre Citroën tarafından kurulan Fransız otomobil üreticisidir. Kurulduğu 1919 yılından bu yana pek çok amblem değiştirmiştir. Şirket ilk olarak dişli üretimi ile faaliyete geçtiği için logoda da dişlilere yer verilir. Citroën logosu, şerit tekerlek olarak bilinen V şeklinde dişlilere sahiptir. Bu detay, otomobil şirketinin kurulmasından kısa bir süre önce André-Gustave Citroën tarafından tasarlanmıştır.
Volkswagen, Porsche Automobil Holding SE gibi Alman şirketi Volkswagen Group'un bir markasıdır. Şirket, Adolf Hitler'in emriyle 1937'de kurulmuştur. Almanlar için ucuz araç üretilmesi amacıyla Ferdinand Porsche tarafından kurulan Volkswagen volks ve wagen kelimelerinin birleşimi olan "halk arabası" anlamına gelir. Logo da bu kelimelerin ilk harflerinden oluşur.